Klaagvrij werken training gaat om het volgende principe: tevreden medewerkers werken effectiever en blije klanten blijven terugkomen. Wie wil dat nou niet? Toch is de realiteit anders. Het kost dagelijks energie om te werken aan tevredenheid van anderen én jezelf.
In ieder bedrijf is er in enige mate een klaagcultuur. Toch is dat niet bij alle organisaties direct zichtbaar. Hoe zorg je ervoor dat iedereen gehoord wordt en hoe bereik je als teamleider een cultuur waarin weinig geklaagd wordt? Klagen is soms nuttig; er wordt ten slotte kenbaar gemaakt wat niet gewenst is. Klagen zorgt echter niet voor verbetering. Sterker nog, klagers worden ‘slachtoffer’ en bovendien werkt klagen aanstekelijk. Uiteindelijk heeft dit een negatief effect op het werkplezier en de productiviteit. Zo gaat er veel tijd verloren door klagen. Tijd dus om aan de slag te gaan met klaagvrij werken!
Deze training is bedoeld voor teamleiders en managers die werken met teams die klagen en zichzelf slachtoffer voelen. Deze training is ook bedoeld voor teams die zelf merken dat ze ‘vast zitten’, (onderling) irritaties ervaren en klagen omdat zaken niet veranderen.
Klaagvrij Werken Training
Met de training Klaagvrij werken leer je het nut en het gevaar van klagen. Je leert hoe je jezelf en anderen verleidt om klaagvrij te werken, klagen om te zetten in pro-activiteit en te werken aan duurzame verbetering van zaken die je uit de flow houden.
Een klaagcultuur heeft direct negatief effect op de werknemerstevredenheid en klantcontacten. Werknemers onderschatten eigen mogelijkheden en managers klagen over het gebrek aan eigenaarschap bij medewerkers. AVK helpt organisaties om een klaagteam om te krijgen naar een pro-actief team. De wil om te winnen en effectief samen te werken keert terug in het team. Het management helpt actief mee. Dit zorgt voor hogere eigenwaarde, saamhorigheid en meer flexibiliteit om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ga daarom ook aan de slag met het ombuigen van klagen naar nuttiger gedrag tijdens deze training.
Resultaat Klaagvrij WerkenTraining
Na het volgen van de Klaagvrij Werken Training:
- Weet je wat de diepere redenen van klagen zijn
- Heb je inzicht in hoe klagen je leven kan beheersen
- Kun je concreet aan de slag om vandaag al te oefenen met Klaagvrij zijn
- Kun je schakelen van klagen naar het opmerken van je behoefte eronder
- Is je bewustzijn weer gestimuleerd
- Ondersteun je je collega’s die klagen
- Is er een start van een pro-actieve cultuur
- Is het onderbelichte potentieel van jou aan het licht gekomen en dat verrijkt de organisatie
- Ben je op weg naar creatieve oplossingen van ogenschijnlijk onveranderbare lastige situaties
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.