Spring naar inhoud
AVK
MENUMENU
  • Onze specialisaties
    • Microsoft 365 (Office 365)
    • Secretariaat
    • Privacy
  • Overzicht trainingen
        • Digitale vaardigheden
          • Alle Microsoft Office Trainingen
          • Office 365 trainingen
          • Office 365 Projecten
          • MS Teams trainingen
          • SharePoint Trainingen
          • Outlook trainingen
          • Excel trainingen
          • OneNote trainingen
          • PC vaardigheid, cloud en Windows
          • Tablets, iPad en Android trainingen
          • Digitaal en papierloos werken
        • Slimmer werken op het secretariaat
          • Digital Savvy Assistant Training
          • De Next Level Secretaresse
          • Agile en Scrum Training
          • Kanban Training
        • Ontwikkeling
          • Persoonlijke ontwikkeling & Leiderschap
          • Persoonlijke effectiviteit
          • Team effectiviteit
          • Lean, Agile, Kanban trainingen
        • AVG en Privacy bewustwording
          • DPIA / GEB Training
          • Security Awareness Training – incl. omgaan met AVG / GDPR
          • Serious Game: Ontdek het datalek
          • 2 minuten leren – AVG bewustwording
        • Online leren en eLearning
          • Trainen op afstand – Live leren en Video coaching
          • Trainen op afstand – Live leren – Open Inschrijvingen
          • eLearning
  • Blogs
    • Publicaties in vakbladen
    • MS Office tips
    • Secretariaat tips
    • Modern Werken tips
    • Samenwerken tips
    • Persoonlijke ontwikkeling tips
    • Online Security tips
    • Digitaal Archiveren tips
    • SharePoint tips
    • iPad & Tablet tips
    • Social Media tips
    • Windows tips
    • Boeken
  • Snel naar:
    • Evaluatieformulier
    • Intakeformulier
    • Instaptoetsen – Test je kennis
    • Aanmelden AVK 2 minuten leren
    • Whitepaper Transitie Office 365
    • MS Office Hulpmiddelen
    • Downloads
    • Inschrijven AVK Update
    • AVK vacatures
  • Bel mij: 085 - 208 33 88
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit
  • Over ons

Categorie: Samenwerken tips

Teams doorverbinden bij bellen en vergaderen in extra scherm
mei 14, 2020mei 18, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Nieuw in Teams: vergaderen in extra scherm en doorverbinden bij bellen (mei 2020)

Microsoft heeft natuurlijk al aangekondigd dat we niet meer 4 personen in beeld krijgen maar dat we nu 9 (3×3)  personen in beeld krijgen. Maar wat gaat er de komende periode nog meer veranderen? NB: Niet bij iedereen worden de […]

Achtergrond wijzigen Teams
april 20, 2020mei 6, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips

Nieuwe toepassingen in Microsoft Teams (april 2020)

Handig: nieuwe toepassingen in Teams! Nu er massaal en veelvuldig gewerkt wordt met Microsoft Teams deel ik graag welke nieuwe toepassingen deze maand zijn -of worden- uitgebracht. Handig als je samen met jouw team gebruikt maakt van Teams zodat jullie […]

Breakout rooms maken in Microsoft Teams
april 16, 2020april 16, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Waarom breakout rooms gebruiken in Microsoft Teams en hoe maak je die?

Handige tip binnen Microsoft Teams: Breakout rooms maken voor tijdens een online vergadering. Breakout rooms zijn digitale sub-vergaderruimtes om de groep (tijdelijk) te kunnen opsplitsen in kleinere groepen. Erg fijn! Waarom wil je een breakout room gebruiken? Tijdens online overleggen: […]

Interview volkskrant
maart 24, 2020maart 24, 2020Modern Werken tips, Publicaties in vakbladen, Samenwerken tips

Interview Volkskrant: Tips voor videomeetings

AVK Directeur en Innovatiecoach Bouke van Kleef werd begin deze week geïnterviewd door Yasmine Esser van de Volkskrant. In dit artikel worden tips en etiquette regels gegeven voor online vergaderingen. Zet je microfoon uit als je niet praat en andere […]

blog circuit
februari 17, 2020maart 26, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips

Communiceren doe je zo

De tijd verandert, we krijgen steeds meer applicaties en middelen waarmee we kunnen communiceren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: Telefoon (vast en mobiel), e-mail, Whatsapp, Microsoft Teams, Slack, SMS en Circuit. Maar wat ga je nu gebruiken voor welk doel? Want […]

Evalueren lastig
februari 6, 2020maart 30, 2020Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips, Uncategorized

Evalueren lastig? Een creatieve vorm helpt!

Herken je dit? De samenwerking in het team loopt niet écht lekker of er heeft zich een situatie voorgedaan dat invloed heeft op de sfeer in het team – of tussen collega’s – of er is een project / event […]

CTQ kwaliteit
januari 23, 2020maart 26, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Kwaliteit is nooit ‘af’

Lever jij kwaliteit? Deze vraag stel ik met regelmaat aan management assistants en andere ‘kantoorwerkers’. De eerste reactie is dan meestal: ‘hoezo…?’ gevolgd door ‘natuurlijk!’. Iedereen doet immers haar of zijn best om optimale dienstverlening te leveren. Dat is absoluut […]

Job relevant houden
november 12, 2019maart 26, 2020Samenwerken tips, Secretariaat tips

Hoe hou ik mijn job relevant in de toekomst – waarop focus ik?

Hoe ziet de functie van de management assistent er straks uit met al die opkomende technologieën? Het einde van het jaar nadert; tijd om na te denken over de toekomst. Op de korte termijn, maar ook gelijk een stapje verder. Wat […]

MyAnalytics
oktober 31, 2019maart 26, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

MyAnalytics, ontdek je gewoonte en werk slimmer!

Analyseer jouw eigen werkgedrag, vergoot je focus en krijg meer balans MyAnalytics analyseert jouw digitale wereld door bijvoorbeeld te kijken hoeveel je gebruik maakt van je mail, hoeveel afspraken je in je agenda hebt staan met anderen (vergaderen) met wie […]

Power Point presentatie
oktober 21, 2019maart 26, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Haute couture managementsupport

De transitie naar managementsupport met impact, op maat gemaakt. Ontwikkelingen als Internet of Things, big data, virtual reality/augmented reality en (ro)bots nemen de repeterende taken volledig uit handen. Nu al kun je in Office 365 gebruik maken van de Secretarybot […]

Planner als CRM
oktober 1, 2019maart 27, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Planner als CRM, je eigen salesfunnel!

Richt Microsoft Planner zo in dat je samen kunt werken met je salesteam aan klantgerichte taken. Misschien heb je wel eens gehoord van een Kanban bord of een Scrum bord? Je herkent ze vast wel … die brede borden volgeplakt […]

Secretariaat onder druk
juni 20, 2019maart 26, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Het secretariaat staat onder druk… maak je zichtbaar!

Jouw secretariaat in 7 stappen naar zichtbare toegevoegde waarde voor de organisatie. Dagelijks ontvang je een grote hoeveelheid mails. Dat is bij mij niet anders. Deze week echter, kreeg ik een mailbericht dat écht mijn aandacht trok. De afzender was […]

Kaizala
juni 4, 2019maart 30, 2020Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips, SharePoint tips

Updates en tips met Ed – Juni 2019

Ed neemt de laatste nieuwtjes door in Microsoft Teams en SharePoint en introduceert Kaizala. Kaizala Laat ik met Kaizala beginnen, een app die misschien nog niet zo heel bekend is in Nederland. Kaizala is snel te vergelijken met de berichtenservice […]

Secretariaat professionaliseren
mei 23, 2019februari 17, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Professionaliseren op het secretariaat? Gebruik Kaizen!

Kaizen is een verbetercyclus die bestaat uit 6 stappen. Jouw dag als management assistant begint vaak met het doornemen van de mail. Zo ook bij het bestuursbureau van een woningcorporatie. Een heerlijke werkplek in een prachtig kantoorpand. Zij liepen tegen […]

Teameffectiviteit vergroten
mei 16, 2019maart 26, 2020Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Hoe kunnen wij je helpen bij het vergroten van de teameffectiviteit?

We maken gebruik van de “Insights Discovery” techniek, maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Je hebt tevreden klanten en iedere dag mag je werken met gemotiveerde en competente collega’s die allemaal voor dit doel gaan. Autonomie is hierbij een […]

Klanten verleiden
november 13, 2018maart 26, 2020Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Hoe kun je klanten of collega’s ‘verleiden’ om gewenst gedrag te tonen?

Drie tips om een ‘duwtje’ (nudge) in de goede richting te geven. Ze komen bijvoorbeeld hun afspraken niet na, trekken hun eigen plan of gaan vol in de weerstand zitten. Wat je ook doet, het blijft allemaal moeizaam. Verleiden De […]

SharePoint hubsite
september 3, 2018maart 27, 2020Digitaal Archiveren tips, MS Office tips, Samenwerken tips, SharePoint tips

De Office 365 & SharePoint Hubsite

De nieuwe SharePoint Hubsite geeft meer overzicht en maakt navigeren en zoeken een stuk eenvoudiger. Op de Hubsite zie je een overzicht van de gekoppelde (Team- en Communicatie-) sites en wat er recentelijk is gewijzigd op die sites. Je kunt […]

AVG Privacy
mei 17, 2018maart 27, 2020Modern Werken tips, Online Security tips, privacy, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Waarom jij ook op de hoogte moet zijn van privacywetgeving!

Niet alleen de ICT afdeling moet kennis hebben van de AVG, maar iedereen die in aanraking komt met persoonsgegevens. Nu heeft iedere zichzelf respecterende organisatie dit op de agenda staan en zijn het vaak ict-afdelingen en juridische afdelingen die worden […]

SharePoint
april 24, 2018maart 27, 2020Digitaal Archiveren tips, Samenwerken tips, SharePoint tips

Het nieuwe SharePoint

SharePoint heeft een volledig nieuwe Teamsite en Communicatiesite ontwikkeld. Maak een teamsite Je kunt zo’n moderne Teamsite aanmaken door in de app SharePoint op “Site maken” te klikken. Je kunt dan kiezen voor een Communicatiesite of een Teamsite. Hieronder heb […]

nieuws-in-teams.jpg
april 3, 2018maart 26, 2020Digitaal Archiveren tips, MS Office tips, Samenwerken tips

Nieuwe functies in Microsoft Teams

Teams is in korte tijd razend populair geworden, en wij vinden dat niet vreemd! Onlangs heeft Microsoft de Teams app van een aantal nieuwe functies voorzien. In dit blog willen we er een paar aan je voorstellen. De eerste nieuwigheid […]

Berichtnavigatie

1 2 … 4 >
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit
  • Over ons

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Contact

E: info@avk.nl
T: 085 - 208 3388

Heikantstraat 19
5581 VB WAALRE
Route via Google Maps

De waarom vraag van de dag.

Waarom moet jouw bedrijf opgefrist vooruit? 

De waarom vraag van de dag.

Another example
Wij helpen je graag!
INFO@AVK.NL | 085 - 208 33 88 | ALGEMENE VOORWAARDEN | ALLE TRAININGEN | SITEMAP | PRIVACY VERKLARING

Your cart