Online leren support pagina

Mijn training wil niet (juist) starten

Als de training niet (juist) wil starten, raden wij u aan om onderstaande stappen te doorlopen. U kunt na iedere stap doorlopen te hebben, proberen opnieuw in te loggen.

De stappen die veelal zijn vereist zijn de stappen 1 tot en met 5.

Stap 1: Internet Explorer instellen op standaard waarden

Het is mogelijk om de instellingen van Internet Explorer terug te zetten op de standaard waarden. Op deze manier maakt U de meeste kans om verbinding te kunnen maken met uw cursus.

  • U gaat in Internet Explorer naar Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> internetopties. U klikt dan vervolgens op het tabblad Geavanceerd. U kiest onderaan de knop “Opnieuw Instellen…” Daarna sluit U Internet Explorer af en start deze opnieuw op. Ga door met stap 2.

Tip: In Internet Explorer 9 en hoger kunt u het menu inschakelen via de knop Alt op uw toetsenbord.

Stap 2: Vertrouwde websites (Internet Explorer)

Microsoft Internet Explorer kent verschillende beveiligingsniveaus. Bij sommige beveiligingsniveaus is het noodzakelijk dat u een specifieke websites toevoegt aan de vertrouwde websites. Onderneem de volgende stappen.

U gaat in Internet Explorer naar Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> internetopties en u klikt vervolgens op het tabblad beveiliging. U kiest hier “Vertrouwde websites” en klikt vervolgens op de knop “Websites”. Zet daar het vinkje “Serververificatie HTTPS” uit en voeg de URL www.mediapluspro.com toe.

Let op!!! plaats geen http of https ervoor. Om deze stap te kunnen doorlopen dient u onderaan de popup het vinkje uit te zeten: Server verificatie (HTTPS) voor alle websites in deze zone vereist.


Stap 3: Privacy instellingen aanpassen (cookies en pop-up blokkering)

Microsoft Internet Explorer kent verschillende privacy instellingen zoals het afhandelen van cookies. Bij de meeste PC configuraties is het noodzakelijk dat u een specifieke websites toevoegt aan de toegestande websites voor cookies. Onderneem de volgende stappen.

U gaat in Internet Explorer naar Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> internetopties en u klikt vervolgens op het tabblad privacy. U klikt hier op de knop “Websites”. Voeg de URL www.mediapluspro.com toe als een toegestande site. Let op!!! plaats geen http of https ervoor. Zet vervolgens OOK het vinkje uit bij “pop-up blokkering inschakelen”

Stap 4: De browsergeschiedenis verwijderen.

Dit om te voorkomen dat de eerder door u gebruikte applicaties/websites mogelijk conflicteren met de online trainingen kunnen veroorzaken.

  • Voor Internet Explorer voert u de volgende stappen uit:
    U gaat naar menu Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> Internetopties en klikt op het tabblad Algemeen. Klik nu op de knop Browsergeschiedenis verwijderen. Verwijder in ieder geval de volgende onderdelen: tijdelijke internetbestanden, cookies en geschiedenis.
  • Voor Firefox voert u de volgende stappen uit:
    U gaat naar menu Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> Recente geschiedenis wissen. Vervolgens kiest u te wissen tijdsperiode: alles en klikt op wissen.


Stap 5: Compatibiliteitsweergave van Internet Explorer
Deze stap dient sowieso doorgelopen te worden met Internet Explorer 11

Internet Explorer kent sinds versie 8 een functie met de naam “compatibiliteitsweergave” die in sommige gevallen een oplossing biedt. U kunt hier, net als bij vertrouwde websites, specifieke sites aan toevoegen. U voegt de sites als volgt toe:

  • U gaat naar het menu extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> instellingen voor compatibliteitsweergave en voeg dan de website mediapluspro.com toe.


Stap 6: Java herinstalleren

In sommige gevallen kan de Java installatie (deels) beschadigt raken. Hierdoor kunnen sommige Java programma’s niet goed meer werken. Het is dan ook raadzaam de plugin opnieuw te installeren.  U kunt de plug-in de-installeren via start/windows knop -> configuratiescherm -> software. Vervolgens de Java plug-in selecteren en verwijderen. Als laatste download u vanaf www.java.com de laatste versie en installeert die opnieuw op uw pc.


Stap 7: Plug-ins die pop-ups blokkeren

Sommige werkbalken of browser plug-ins kunnen conflicten verzoorzaken met uw training. Met name de pop-up blokker van de Google toolbar of de Yahoo toolbar. U kunt werkbalken en plug-ins de-installeren of uitschakelen binnen uw browser. Ook kunt u hier eventuele andere Java versies de-installeren.

  • Voor Internet Explorer voert u de volgende stappen uit:
    U gaat naar het menu Extra (of radartje rechtsboven op het scherm) -> Invoegtoepassingen beheren
  • Voor Firefox voert u de volgende stappen uit.
    U gaat naar het menu Extra  (of radartje rechtsboven op het scherm) -> Add-ons. U heeft nu een tabje Extensies en plug-ins. Extensies waarvan bekend is dat zij problemen kunnen geven zijn: Firebug en Page Speed.


Stap 8: Starten vanaf een andere computer

Wanneer u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, probeer dan eens vanaf een andere pc uw training te starten. Dit kunt u bijvoorbeeld thuis of op uw werk elders proberen. Op deze manier kunt u bepalen of het probleem zich alleen voordoet op een specifieke pc of dat uw training niet goed werkt. Als uw training elders wel werkt, raden wij u aan een expert in te schakelen.Werkt de training ook elders niet? Neem dan alstublieft contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Stap 9: Onderdelen van de training schadelijk voor uw pc?

Als u een les voor het eerst opstart kan er op sommige pc’s de melding komen dat mogelijk onderdelen van de training die u opstart schadelijk zouden kunnen zijn voor uw pc. U krijgt dan de vraag of deze onderdelen geblokkeerd moeten worden. U moet dan op toestaan  niet blokkeren kiezen.

Het installeren van een (ActiveX) plugin lukt niet in Internet Explorer

Het kan voorkomen dat u een bepaalde, voor een training benodigde, plug-in nog niet op uw pc heeft staan. Als dit het geval is wordt u, wanneer u de training voor de eerste keer start, gevraagd de (ActiveX) plug-in the installeren.

In sommige gevallen kan het voorkomen dat de beveiligingsinstellingen van uw pc en/of Internet Explorer zo strikt zijn ingesteld dat het installeren niet lukt. U kunt dan op de volgende manier alsnog de plug-in installeren:

  1. Sluit Internet Explorer helemaal af
  2. Klik vervolgens met uw rechtermuisknop op het icoon om Internet Explorer te starten (vanaf Windows 7 moet u de Shift toets ingedrukt houden terwijl u klikt met uw rechtermuisknop)
  3. Kies nu voor de optie “Uitvoeren als administrator” of “Run as administrator”*run-as-administrator
  1. Ga vervolgens naar “Start”, log in en start de cursus
  2. Installeer de (ActiveX) plug-in
  3. Sluit vervolgens Internet Explorer helemaal af
  4. Start nu Internet Explorer en vervolg uw training

* Het kan voorkomen dat u geen rechten heeft om een programma als administrator uit te voeren. Als dit zo is neem dan contact op met uw interne IT helpdesk en/of diegene die voor u de pc heeft geïnstalleerd en geconfigureerd.

Mijn Office cursus blijft hangen op 62% (bij het opstarten) foutcode 264
Wanneer u een Office cursus probeert te starten en deze blijft hangen op 62% dan kunt u dat meestal oplossen door stap 2 van vraag 1 uit te voeren en daarna internet explorer te herstarten.

Mijn geluid doet vreemd! Hoe kan ik dit oplossen?
Het kan zijn dat uw verbinding met onze remote servers niet optimaal functioneert, controleert u uw signaalsterkte. Voor Office 2010 zijn voor XP en Vista updates uitgekomen deze kunt u hier downloaden

Kan ik ook een andere browser gebruiken anders dan Internet Explorer?
Onze cursussen zijn alleen te gebruiken met Internet Explorer. Als u een MAC gebruikt dan moet u gebruik maken van Mozilla Firefox

Hoe lang is een cursus geldig?
Elke cursus is standaard 1 jaar geldig nadat u voor het eerst bent ingelogt.

Staat uw vraag er niet bij?
Stuur een e-mail naar info@avk.nl