Spring naar inhoud
AVK
MENUMENU
  • Onze specialisaties
    • Microsoft 365 (Office 365)
    • Secretariaat
    • Privacy
  • Overzicht trainingen
        • Digitale vaardigheden
          • Alle Microsoft Office Trainingen
          • Office 365 trainingen
          • Office 365 Projecten
          • MS Teams trainingen
          • SharePoint Trainingen
          • Outlook trainingen
          • Excel trainingen
          • OneNote trainingen
          • PC vaardigheid, cloud en Windows
          • Tablets, iPad en Android trainingen
          • Digitaal en papierloos werken
        • Slimmer werken op het secretariaat
          • Digital Savvy Assistant Training
          • De Next Level Secretaresse
          • Agile en Scrum Training
          • Kanban Training
        • Ontwikkeling
          • Persoonlijke ontwikkeling & Leiderschap
          • Persoonlijke effectiviteit
          • Team effectiviteit
          • Lean, Agile, Kanban trainingen
        • AVG en Privacy bewustwording
          • DPIA / GEB Training
          • Security Awareness Training – incl. omgaan met AVG / GDPR
          • Serious Game: Ontdek het datalek
          • 2 minuten leren – AVG bewustwording
        • Online leren en eLearning
          • Trainen op afstand – Live leren en Video coaching
          • Trainen op afstand – Live leren – Open Inschrijvingen
          • eLearning
  • Blogs
    • Publicaties in vakbladen
    • MS Office tips
    • Secretariaat tips
    • Modern Werken tips
    • Samenwerken tips
    • Persoonlijke ontwikkeling tips
    • Online Security tips
    • Digitaal Archiveren tips
    • SharePoint tips
    • iPad & Tablet tips
    • Social Media tips
    • Windows tips
    • Boeken
  • Snel naar:
    • Evaluatieformulier
    • Intakeformulier
    • Instaptoetsen – Test je kennis
    • Aanmelden AVK 2 minuten leren
    • Whitepaper Transitie Office 365
    • MS Office Hulpmiddelen
    • Downloads
    • Inschrijven AVK Update
    • AVK vacatures
  • Bel mij: 085 - 208 33 88
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit
  • Over ons
Secretariaat professionaliseren

Professionaliseren op het secretariaat? Gebruik Kaizen!

Geplaatst mei 23, 2019februari 17, 2020 Marianne H.M SmitsGeplaatst in Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Kaizen is een verbetercyclus die bestaat uit 6 stappen. Jouw dag als management assistant begint vaak met het doornemen van de mail. Zo ook bij het bestuursbureau van een woningcorporatie. Een heerlijke werkplek in een prachtig kantoorpand. Zij liepen tegen […]

Teameffectiviteit vergroten

Hoe kunnen wij je helpen bij het vergroten van de teameffectiviteit?

Geplaatst mei 16, 2019maart 26, 2020 Martin WestGeplaatst in Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

We maken gebruik van de “Insights Discovery” techniek, maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Je hebt tevreden klanten en iedere dag mag je werken met gemotiveerde en competente collega’s die allemaal voor dit doel gaan. Autonomie is hierbij een […]

Office 365 training

Office 365? Doe maar een traininkje….

Geplaatst januari 24, 2019mei 27, 2020 Ed HartskeerlGeplaatst in Modern Werken tips, MS Office tips

Office 365 is meer dan alleen maar Word en Outlook. Het is bedoeld om anders te gaan werken en kan niet worden afgedaan met een “standaard” training. Office 365 leer je niet in 1 of 2 dagen, behalve als je […]

digital-detox-blog.jpg

Digital detox: de keerzijde van digitalisering

Geplaatst september 18, 2018maart 19, 2020 Maarten FijnautGeplaatst in Digitaal Archiveren tips, Modern Werken tips, Online Security tips, Persoonlijke ontwikkeling tips

Digitalisering is niet de heilige graal. We moeten ons beschermen tegen de keerzijde. Digitalisering als kans en bedreiging Al ruim 30 jaar staat AVK bekend als partner voor de transitie naar digitalisering. Wat ooit begon met uitleg over de hypermoderne […]

Blog-nieuw-in-Teams.jpg

Nieuw in Microsoft Teams

Geplaatst augustus 21, 2018maart 30, 2020 Ed HartskeerlGeplaatst in Modern Werken tips, MS Office tips

Ons favoriete samenwerkingsprogramma blijft vernieuwen! In Teams kun je nu het nieuws wat iemand in SharePoint heeft gepubliceerd ook direct in je Team lezen. Dus als de werkwijze van jouw afdeling is om wekelijks informatie op SharePoint te zetten, dan […]

AVG Privacy

Waarom jij ook op de hoogte moet zijn van privacywetgeving!

Geplaatst mei 17, 2018maart 27, 2020 Bouke van KleefGeplaatst in Modern Werken tips, Online Security tips, privacy, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Niet alleen de ICT afdeling moet kennis hebben van de AVG, maar iedereen die in aanraking komt met persoonsgegevens. Nu heeft iedere zichzelf respecterende organisatie dit op de agenda staan en zijn het vaak ict-afdelingen en juridische afdelingen die worden […]

sprankelen-door-jouw-moed.jpg

Ontwikkel je eigen werkplezier en laat het nieuwe jaar sprankelen door jouw moed!

Geplaatst december 18, 2017maart 27, 2020 Marianne H.M SmitsGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Hoe mooi is het als je als managementondersteuner ondanks alle drukte toch kunt blijven genieten, of beter nog: door wat je dóet, écht geniet! Werkplezier ontwikkelen start met stil staan. Juist tijdens de kerstperiode staan we vaak even stil bij […]

klaagvrij.jpg

Klaagvrij het nieuwe jaar in!

Geplaatst december 14, 2017mei 4, 2020 Sandra BrandtGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Klagen is mens eigen maar zeker niet bevorderlijk voor de sfeer, zowel thuis als op het werk. Wat is Klaagvrij Leven? Als je oefent met Klaagvrij Leven gaat het er niet om dat je 100% Klaagvrij bent. Het draait om […]

e-etiquette.jpg

Ook last van onzinnige e-mail communicatie? Start met e-etiquette!

Geplaatst december 5, 2017februari 17, 2020 Inge VerweijGeplaatst in Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips

(Interne) communicatie via de mail verloopt vaak allesbehalve efficiënt en roept irritaties op. We communiceren zakelijk veelvuldig via e-mail dat 24/7 werkt, geen pauzes kent maar vaak inefficiënt wordt gebruikt. Communiceer jij ook liever productief en prettig i.p.v. via onduidelijke/onnodige […]

OneNote-app-2016.jpg

De verschillen tussen OneNote 2016 en de OneNote app

Geplaatst november 16, 2017maart 26, 2020 Dick van der BoorGeplaatst in Digitaal Archiveren tips, iPad & Tablet tips, Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips

De OneNote app in Windows 10 heeft flinke updates gehad, maar blijft op een aantal punten anders dan OneNote 2016. Beide worden door Microsoft dus apps genoemd. De ene is geïntegreerd in Windows en de andere (2016) is een Bureaublad […]

stop-mail-start-e-etiquette.jpg

Stop met mailen; start met e-etiquette!

Geplaatst november 2, 2017maart 27, 2020 Inge VerweijGeplaatst in Digitaal Archiveren tips, Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Door goede afspraken te maken met je collega’s voorkom je een hoop e-mail stress. Hoe fijn zou als er duidelijke afspraken zijn met jouw team of organisatie om er juist productief mee te kunnen werken i.p.v. dat men elkaar overvolle […]

kernkwadrant-irritaties-op-vakantie.jpg

Irritaties tijdens je vakantie? Zo leer je hiervan!

Geplaatst augustus 31, 2017maart 26, 2020 Maarten FijnautGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Leer met terugwerkende kracht van jouw vakantie irritaties met behulp van het kernkwadrant van Ofman. Tijdens mijn vakantie werd mij weer eens pijnlijk duidelijk dat ik altijd weer bij kan leren. Toen ik toesnelde om een familielid te helpen met […]

e-mail-stress.jpg

E-mailstress na je vakantie? Lees dan deze tips…

Geplaatst augustus 24, 2017maart 17, 2020 Inge VerweijGeplaatst in Modern Werken tips, MS Office tips

Hoe werk je die grote stapel e-mails weg die na je vakantie in je postbus op je zitten te wachten? De Duitse autogigant Daimler heeft enkele jaren geleden dé oplossing geboden voor e-mailstress na de vakantie: werknemers kunnen ervoor kiezen […]

innovatief-vergaderen.jpg

Innovatief vergaderen? Blijkbaar niet…

Geplaatst maart 31, 2017mei 5, 2020 Maarten FijnautGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

We zijn allemaal ‘vergadermoe’ maar blijven hangen in onze vaste routines. Interview BNR Nieuwsradio AVK coach Maarten Fijnaut is door BNR gevraagd zijn visie te geven op Stoppen met vergaderen. Dit naar aanleiding van de AVK training Stoppen met vergaderen […]

Zelfsturing-op-het-secretariaat-is-een-must.jpg

Zelfsturing op het secretariaat is een must!

Geplaatst maart 21, 2017maart 26, 2020 Maarten FijnautGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Juist het steeds weer veranderende secretariaat is gebaat bij zelfsturing. De grote hype lijkt inmiddels wel een beetje voorbij. Ik merk dat veel organisaties liever kiezen voor sneller en effectiever schakelen. De manager laat zich weer meer zien. Maar soms […]

blog-modern-studeren-bijleren.jpg

Modern studeren en bijleren

Geplaatst maart 7, 2017maart 26, 2020 Ed HartskeerlGeplaatst in iPad & Tablet tips, Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Er zijn vele nieuwe manieren van leren, maar welke methode past het beste bij jou? Waarom eigenlijk? Ondanks dat alles steeds meer geautomatiseerd lijkt te gaan, hebben we ook steeds minder tijd en moeten we in ons werk vaak ‘meer […]

Lean-werken-secretariaat.jpg

Ga ook voor LEAN werken op het secretariaat!

Geplaatst februari 21, 2017maart 26, 2020 Inge VerweijGeplaatst in Modern Werken tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Juist een secretariaat kan een voortrekkersrol spelen bij het optimaliseren van processen en het tegengaan van verspillingen. Als managementondersteuner voer je namelijk gemiddeld 14 verschillende taken uit. Maar als je aan een manager vraagt wat belangrijk is, komt hij of […]

blog-communiceren-anno-nu.jpg

Digitale etiquette wordt meer en meer noodzakelijk

Geplaatst februari 16, 2017maart 26, 2020 Bouke van KleefGeplaatst in Digitaal Archiveren tips, Modern Werken tips, Samenwerken tips

Het wordt tijd om de ongeschreven gedragsregels een vast te gaan leggen. Ja communicatie gaat sneller met alle media die we voor handen hebben, maar we gebruiken deze media op ongepaste wijze. We gebruiken media die asynchroon van aard zijn […]

Teamuitje-bedrijfsuitje.jpg

Een teamuitje… Zinloos, nuttig of noodzaak?

Geplaatst februari 6, 2017maart 26, 2020 Maarten Fijnaut1 reactieGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Wat is het belang van een teamuitje, wat schiet je er mee op en wat is dan een ‘passend’ bedrijfsuitje? Sommigen geven aan dat werk bedoeld is om gewoon te werken, een uitje doen ze wel met familie of vrienden. […]

BannerVoordrachtBlog.jpg

Waar een lange voordracht goed voor is…

Geplaatst november 9, 2016maart 26, 2020 Maarten FijnautGeplaatst in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips

Tips om jouw verhaal krachtig neer te zetten in korte tijd.   Lange verhalen verminderen actiebereidheid ‘Dat kan toch gewoon niet meer?’ De consultant van een van de grootste adviesfirma’s kijkt mij ontredderd aan. ‘Een praatje van meer dan een […]

Berichtnavigatie

Vorige 1 2 3 … 5 Volgende
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit
  • Over ons

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Contact

E: info@avk.nl
T: 085 - 208 3388

Heikantstraat 19
5581 VB WAALRE
Route via Google Maps

De waarom vraag van de dag.

Waarom moet jouw bedrijf opgefrist vooruit? 

De waarom vraag van de dag.

Example
Wij helpen je graag!
INFO@AVK.NL | 085 - 208 33 88 | ALGEMENE VOORWAARDEN | ALLE TRAININGEN | SITEMAP | PRIVACY VERKLARING

Your cart